Czy Surface zmieni wizerunek Microsoft?

Microsoft zaprezentował swój nowy produkt. Surface to nazwa najnowszej linii tabletów oznaczonych marką Microsoft. Surface ma konkurować z produktami Apple i urządzeniami opartymi na systemie Android. Nowa oferta Microsoft będzie miała także wpływ na wizerunek korporacji.

Nazwa Surface była już wcześniej stosowana przez Microsoft. Surface – tak oznaczony był stół z ekranem dotykowym o przekątnej 30 lub 40 cali. Nowe urządzenie w portfolio Microsoft, będzie jednym z nielicznych tabletów na rynku, z możliwością wykorzystywania jako laptop. Może także pełnić funkcję stacji roboczej, jako że może stosować prawie typowe klawiatury: Touch Cover lub Type Cover.

Wizerunek innowacyjnego produktu.

Wizerunek produktu jest bardzo charakterystyczny. Klawiatura Touch Cover, ma grubość 3mm i może występować w wielu wariantach kolorystycznych. Rozwiązanie z klawiszami ma zdecydowanie poprawić szybkość pisania, w stosunku do zwykłych tabletów. Klawiatura Type Cover ma 5mm grubości i wygląda jak klawiatura laptopa. Z nowości warto zwrócić uwagę na obudowę, zbudowaną ze stopu magnezu o nazwie marketingowej VaporMg.

Surface będzie dostępny w dwóch wersjach: z systemem Windows RT i Windows 8. Surface został zaprezentowany przez prezesa Microsoftu Steve’a Ballmera na imprezie w Los Angeles. Dla Microsoft, to debiut w produkcji tego typu urządzeń. To także element, który buduje nowy wizerunek korporacji.

Nazwa produktu a wizerunek firmy.

Surface to angielskie słowo, które dosłownie znaczy: powierzchnia, nawierzchnia, płaszczyzna, obszar, wierzch, pole, oblicze. Nazwa tabletu jest więc nazwą generyczną. Nic nie udaje – po prostu oddaje charakter i filozofię produktu. Podobnie jak nazwa Windows, słowo ma bardzo konkretne znaczenie. Takie podejście do nazewnictwa podkreśla koncept i filozofię Microsoft, jako marki masowej. Wizerunek firmy, która kojarzyła się głównie z systemami operacyjnymi i oprogramowaniem, stopniowo ewoluuje. Aby przyspieszyć te zmiany, Windows zmienił także swoją identyfikacje, która ma podkreślać nowy wizerunek firmy. Rebranding w wypadku Windows, to nie tylko zmiana wizerunku, to rozszerzenie obszaru działania firmy. Windows chce być kolejnym graczem na rynku padów, ze swoim własnym rozwiązaniem.

Nowe logo i nowy wizerunek MICROSOFT.

Nowe logo i nowy wizerunek MICROSOFT.

Ale nie tylko Surface ma wpływ na wizerunek firmy. Wizerunek Microsoft zmienia się, tak jak rozszerza się oferta korporacji. Na stronie firmy, możemy wyszczególnić następujące produkty: Windows, Office, Windows Phone, Xbox, Skype, Bing oraz Microsoft Shop. Do tego portfolio dołączy Surface. Tak szeroka oferta, to zupełnie rynek konkurowania oraz inny wizerunek firmy. Szerszy, z ambicjami walki na wielu rynkach. Dlatego Windows zmieniło swoje logo i odchodzi od czarnego, pisanego pochyloną czcionka logotypu. Nowe logo to nowa oferta i nowy wizerunek.

W CODES Strategie, takie podejście do zmiany wizerunku i strategii firmy nazywamy rebrandingiem ofensywnym. Firma z pełną świadomością integruje strategię marketingową ze strategia biznesowej zmiany. W efekcie następuje rozwój i rozszerzanie marki.

Nazywam się Jarosław Filipek. Jestem założycielem i prezesem firmy CODES. BrandValue.pl jest miejscem, na którym chciałbym podzielić się swoim 20 letnim doświadczeniem w budowie strategii rynkowych i strategii rozwoju opartych na marce. Jedną z barier w rozwoju firm, jaką często zauważałem, był brak integracji marketingu ze strategią biznesową. Gdy marketing rozumiał strategię firmy a zarząd traktował marketing jako inwestycję, przedsiębiorstwa uzyskiwały wyższe marże, szybko zwiększały udziały rynkowe oraz rozszerzały działalność na nowe rynki, wprowadzały nowe oferty i pozyskiwały nowe grupy klientów.

Według mnie, marka to coś więcej niż tylko wysoka świadomość rynkowa. To model biznesowy: tworzący trwałą przewagę konkurencyjną, optymalnie wykorzystujący zasoby i generujący wysoki zwrot z inwestycji. Drugim tematem, który chciałbym poruszać na BrandValue.pl są prawa własności do marek oraz transakcje na markach: zakup, sprzedaż i licencjonowanie. Każda fuzja, każde przejęcie wiąże się z nabywaniem i zbywaniem praw do marek. Nie każda firma ma prawa odpowiednio zabezpieczone, nie każda uzyskuje za nie optymalną cenę. Zapraszam do lektury artykułów, dyskusji i publikowania komentarzy.

BLOG BrandValue © 2016 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress

SEO Powered By SEOPressor
WordPress SEO